PROJEKTOWANIE GRAFICZNE


ZAPROJEKTUJEMY DLA CIEBIE

IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA BIZNESU

  • – logo – firmowa strona www
  • – druki: broszury, wizytówki, papier firmowy, koperty
  • – oznakowanie firmy
  • – nadruki na odzieży i gadżetach

MATERIAŁY REKLAMOWE

  • – projekty opakowań
  • – etykiety i metki
  • – torby reklamowe
  • – okładki płyt CD/DVD
  • – opakowania produktów
  • – okładki książek oraz e-booków
  • – plakaty, ulotki, zaproszenia, vouchery, bilety, naklejki
  • – katalogi, foldery, broszury, kalendarze, mat. biurowe
  • – billboardy, backlighty, banery, folie przylepne
  • – stoiska, ścianki, rollupy, potykacze, pylony

PROJEKTOWANIE GRAFICZNE I TRENDY

Płaskie projektowanie i dostosowywanie projektów do wymogów responsywności to tylko niektóre z widocznych trendów projektowania graficznego na potrzeby Internetu. Co trzeba zrobić, żeby nasza witryna lub aplikacja wyglądały nowocześnie? I czy to dobrze, że moda z sieci przenika do reklamy tradycyjnej?

Płaskie projektowanie

Flat design, czyli płaskie projektowanie, to modny obecnie minimalistyczny styl odsyłający do lamusa elementy przestrzenne, gradienty, cieniowanie oraz zbędne ozdobniki. Liczy się przejrzystość, proste kształty i typografia. Internetowa moda na płaskie projektowanie inspiruje także twórców broszur reklamowych, szczególnie tych o charakterze informacyjnym, a nawet ma wpływ na oprawę multimediów. Sam flat design nie jest niczym nowym. Rozwiązania tego typu proponowali na długo przed powstaniem Internetu twórcy zainspirowani szwajcarską szkołą typografii czy Bauhausem.

Duże zdjęcia kontra grafika

Projektanci coraz częściej sięgają po duże zdjęcia zajmujące całą przestrzeń strony głównej serwisu www. Cóż, żadne inne medium poza fotografią nie potrafi w jednej chwili poddać tak wielu skojarzeń charakteryzujących daną branżę lub konkretny produkt. W kontrze do tego trendu widoczny jest powrót do grafik, które komponują się z innymi elementami płaskiego projektowania i zastępują stockowe zdjęcia. Można także zaobserwować wzrost użycia ikon jako elementów nawigacyjnych zastępujących tekstowe menu.

Kolorystyka i typografia

Jasne pastelowe kolory, zabawa kontrastami, a przede wszystkim wyeksponowanie typografii są nierozerwalnie związane z panującym minimalizmem. Brak obramowań i ozdobników zmusza do poszukiwania innych sposobów wydzielenia przestrzeni oraz sprawia, że uwagę odbiorcy przykuwają litery. Treść staje się lepiej widoczna, ale także sama w sobie stanowi element silnie oddziaływający wizualnie. Na znaczeniu zyskują zindywidualizowane kroje pisma, które od dawna są w reklamie jednym z elementów budujących identyfikację wizualna marki. Przy tym unika się zróżnicowania czcionek w obrębie witryny.

Projektowanie responsywne (RWD)

Obecnie każda strona powinna dostosowywać się do ekranu, na którym jest wyświetlana. Wymóg ten podyktowany jest ekspansją rynku urządzeń mobilnych. Takie rozwiązanie promuje Google, umieszczając wyżej w wynikach mobilnego wyszukiwania strony responsywne. Projektowanie RWD jest trudniejsze w realizacji i wymaga opracowania wielu spójnych graficznie i informacyjnie widoków, które maja być wyświetlane zamiennie w odpowiedzi na informację dotyczącą rozdzielczości ekranu.

Przenikające się światy reklamy

Reklama tradycyjna stara się angażować i bywa obecnie ścisłe zintegrowana z działaniami w Internecie. Uproszczeniu ulegają logotypy, oszczędniej dobierana jest kolorystyka banerów i billboardów. Ba, nawet zwykłe wizytówki są dziś jeszcze prostsze w formie i zamiast szeregu danych zawierają adres strony www. Obok haseł pojawiają się hasztagi i wezwania do odwiedzenia serwisów społecznościowych. Należy jednak ostrożnie podchodzić do minimalistycznych trendów w projektowaniu graficznym i pamiętać, że użytkownicy reklam nie lubią rewolucji. Projektowanie graficzne opakowań nadal będzie rządziło się innymi prawami niż projektowanie stron www, chociaż niektórzy zdają się o tym zapominać…